Olimme sisareni luona illan krillaamassa ja viettämässä yhteistä aikaa. Kun lähdimme kohti mökkiä ajelemaan, näimme että auringonlaskusta tulee todella kaunis. Vaari ajoi kilpaa aurinton laskun kanssa, jotta keritään yhdelle rinteelle jossa voisimme kuvata sen. Matkalla oli vain yksi paikka jossa sen pystyi kuvaamaan. Ja kerittiinhän me sitten kuitenkin, vaikka ei ylinopeutta ajettukaan. Ja kaunistahan se oli.

 

IMG_1565-normal.jpg

 

Kun olimme sitten kuvanneet auringon laskun, juttelimme että voisi joku ilta mennä pelloille kattomaan saisko kuvattua peurojakin. Ja kuinka ollakkaan kun saavuimme pellonreunaan oli siellä tienvierellä peura. Auto tien reunaan ja minä mummeli kuvamaan. Ensimmäinen kuva on tässä ja sen jälkeen ei sitten tullutkaan kunnon kuvia, kun toi mokoma hermostu minuun. Se alko uhitella oikein kunnolla minulle, potki takajalkoja, pääsiti mölähdyksiä ja välillä syöksähteli kohti. Joten katsoin viisaammaksi perääntyä autoon mitä pikemmin. Vaari piti kännykkää käsissään ja nauroi makeesti autossa. Olsi kuulemma kuvannu jos peura olis antanu mulle kyytiä. No, olishan siitä voinu saada aikas mielenkiintoisia kuvia. Mutt minä sain yhden kuvan ja vaari makeet naurut. Ja kyllä nauroin minäkin ennen kun oltiin mökillä.

Liekkö sillä ollu vasa jossain lähellä kun niin ärhäkkä oli. Yleensä ne vain kattoo ja jatkaa rauhassa syömistään, eivät piittaa ollenkaan ellei ala mennä liian lähelle.

IMG_1595-normal.jpg

Olimme aiemmin jo löytäneet kirpparilta tällaisia pulloja mutta kirkkaita. Meistä molemmista ne on ihania mehu- ja vesi kannuina ruokapöydässä. Olin jo pitkään tovonu että löytäisin tällaisen värillisen jotta saisin tehdä siihen yrttiöljyä. Ei valo vahingoita öljyä niin helposti kuin kirkkaassa pullossa. Ja vaarihan mulle löysi tällasen saksalaisen olutpullon.

IMG_3580-normal.jpg