Sisareni täytti 50v. Olivat päättäneet miehensä kanssa (joka pian täyttää myös 50v) etteivät juhli merkkipäiviä vaan lähtevät reissuun. Päätimme lasten ja ystävien kesken järjestää yllätys syntärikahvit sisarelleni. (Jotain kivaa täytyy kehitellä myös langolle vähän myöhemmin). Hänen miehensä suurin ja haastavin tehtävä oli huolehtia, että sisareni poistuu kotoa vähäksi aikaa. Se olikin odotettua vaikeampaa, sillä aina oli rouvalla jotain miksi ei voi lähteä minnekkään,  mutta onnistui kuitenkin viemään hänet ulos syömään. 

Minä olin leiponut täytekakun ja leipäkakun.

Leipäkku oli kinkkutäytteellä.

IMG_0513.jpg

Täytekakku oli suklaamouse ja vadelmahyydyke.

(Veljemme asetteli keltaiset tähdet kakkuun)

Mummelin puuhamaa

Sillä aikaa me valloitimme heidän kotinsa. Lasten suurella avustuksella saimme kahvituksen valmiiksi.

Minä en olisi millään tiennyt mistä mitäkin löytyy, mutta hänen pojat hoiti kattauksen hienosti.

Lisäksi tarjosimme riisipiirakoita+munavoita. Ja tietty sisareni hankkimaa kuivakakkua. Ei tainnut tietää millanen kahvitus kakun kanssa oli odotettavissa.

IMG_0533.jpg

Lähes onnistuimme yllättämään. Pihaan tultua hän kyllä arvas että minä ja mieheni ollaan siellä, mutta toiset vieraat sitten olikin yllätys. Ja ihan positiivinen yllätys. Tosin tyypillisenä naisena hänt ä huoletti  neolemattomat pölyhiukkaset, jotka olisi pitänyt keritä pyyhkiä pois ennen vieraita. Mutta ilta oli kiva. Ja kyllä sisarellanikin oli hauskaa. No, kyllä minä tiedän, että hän antaa minulle samalla lailla takas, ja ehkäpä jopa paremmin.

Mutta sitä odotellessa.