Kukinta jatkuu mukavasti täällä Puuhamaassa. Satoa kerätän ja laitetaan talven varalle. Viinimarjat kypsyvät hyvää vauhtia ja niitä on saatu jo laittaa hilloiksi. Olen valmistanut hilloja yhteensä 86 purkkia. Olen valmistanut Puna- , Valko- ja Mustaviinimarja hilloja. Mausteisena ja ilman. Vadelma- ja Mansikkaraparperihillot. Toisin sanoen olen jo puolessa välissä. Vielä sitten myöhemmin Kunigatar- , karviais-, tyrni-, luumu- , karpalo- ja puolukkahillot. Mehuja en valmista koska ei ole paikkaa missä säilyttää. Vielä se haave maakellarista kuitenkin elää.

pl6-normal.jpg

Värililjat ovat lopeettaneet kukinnan ja nyt ovat vuorossa tuoksuliljat. Ja kyllä niistä tuleekin ihana tuoksu puutarhaan, silmänilosta puhumattakaan.

pl7-normal.jpg

Nämä liljalajikkeet ovat viihtyneet puutarhassa jo useamman vuoden.

pl11-normal.jpg

Kärhö on kukkinut todella runsaasti.

pl12-normal.jpg

Kesäkurpitsa tuottaa jo myös satoa ja silmäniloa. Nämä kauniit ja isot kukkaset ovat todella silmäniloa.

pl9-normal.jpg

Kyllä silmän- ja mielen iloa tuo muutkin perennat vaikka ei kukikkaan. Mehitähdet on kasvaneet tänäkin kesänä todella suuriksi. Kengän kokoni on 38. Ja itse asiassa toivonkin ettei nää ala kukkia.

pl17-normal.jpg

Vaikka puutarha tuo kukinnallaa iloa suurimman ilon se tuo minun aviopuolisoni.

Hän kyllä kerää kukkakimppuja minulle niityiltä ja ojanpielistä kulkiessaan. Mutta nyt oli tehnyt minulle ihan kukka-asetelman tuvan pöydälle. Ja eipä nyt niin huono olekkaan ensimmäiseksi tuotokseksi. Oli kuulemma halunnut siihen kolme korkeustasoa. Ja kattokaa kuinka vaari olikin onnistunu.

pl20-normal.jpg

Oli todella mukava mennä Perjantaina töistä mökille kun siellä odotti tällainen yllätys.