Poika ja miniä lähti viettää ansaittua vapaata viikonloppua ja me päästiin viettää aikaa pojanpoikien kanssa.

Matka Tampereelle kävi hitaasti kun piti pysähtyä jalottelemaan muutaman kerran. Mun jalat kun ei tykkää että istun pitkää aikaa paikallaan.

Van mikäpä oli näissä maisemissa istuskella.

20190713_090645~2.jpg

Ennen Valkeakoskeahan me aina pidetään tauko näissä maisemissa. Upeat on nää maisemat.

20190713_091623~2.jpg

Tuolla kivellä on monena vuonna lokit pesineet. Liekkö samat lokit.

20190713_091628~2.jpg

Ja aamuinen luonto tuoksui ihanalle ja aurinko alkoi lämmittää ilmaa. Oltiin lähdetty liikenteeseen kodista jo tosi aikasessa.

20190713_091539~2.jpg

Ruusupuskat kukki runsaana.

20190713_091603~2.jpg

Oli kyllä ihana viettää aikaa pikkupoikien kanssa. Vähän sitten illalla herkuteltiinkin. Tein fohveliraudalla fohveleita, jäätelöä ja hilloa. Poika oli tehny lasten ruuat valmiiksi ja minä vein meidän ruuat mennessä. Mulla kun on reuman takia aika tiukka ruokavalio. Mutta kannattaa pitääkkin, oma olo on siten parempi.

Yö menikin sitten vähemmillä unilla kun kissat ja koira olivat sitä mieltä että vieressä olisi ollu mukavampi nukkua. Ja mie olin hieman erimieltä.

20190714_063103~2.jpg

Tää pikkukilli on aina pelänny meitä. Ekan illan se pysytteli vielä piilossa. Mutta yöllä hän sitten sai mieleensä että me ollaan ihan kelvollisia ihmiseksi ja halus tulla viekkuun. Ja aamulla oli kuin muutkin, niin kaveria että.

20190714_063915~2.jpg

Vanhin pojan pojista sitten lähtikin mummolaan lomille. Saa viettää laatuakaa vaarin kanssa kun vaari pitää vähän lomaa nyt. Minä oon päivät töissä, niin minun kanssa yhteinen aika jää todella vähiin. Mutta edes vähän yhteistä aikaa.

Ei sovittu etukäteen minkä aikaa hän on mummolassa, vaan ilmoittaa sitten kun haluaa kotiin. Vaari käy sitten viemässä.